جاذبه های گردشگری کیش
نوشته شده توسط : المیرا

غواصی در جزیره کیش

 به دلیل مرجانی بودن جزیره و شفافیت آب دریا كه امكان تماشای انواع آبزیان زیبا و منحصر به فرد این منطقه را میسر میسازد جاذبه فراوانی برای گردشگران و شهروندان كیش دارد . 2مركز در باشگاه ورزش های دریایی كیش و اسكله تفریحی خدمات و آموزشهای لازم همراه با كلیه تجهیزات و امكانات (لباس مخصوص، كپسول هوا و. . . ) را در اختیار علاقمندان به غواصی قرار می دهند .

_کیش.jpg


در زیر به معرفی مکانهای مرجانی و مناسب غواصی در جزیره کیش می پردازم
بیگ كورال و ژوراسیك پارك
از مکانهای زیبای این جزیره می توان به سایتهای بیگ کورال و ژوراسیك پارك اشاره کرد. این ریفهای مرجانی که در شرق جزیره واقع گردیده اند، دارای اکوسیستم غنی و زیبائی می باشند که خیره کننده چشمان هزاران غواص ایرانی و خارجی در طول سال است. عمق این دو سایت به هنگام مد کامل متجاوز از 6 تا 8 متر و هنگام جزر کامل کمتر از 5 متر میباشد این مکانها از تنوع فراوانی از آبزیان برخوردار اند.

 

 _کیش1.gif

جزیره كیش از نظر محیط زیست طبیعی، یكی از بكرترین مناطق خلیج فارس بوده و بجرات می توان گفت که ریفهای مرجانی شرق جزیره كیش از غنی ترین و زیبا ترین مناطق و مساعد ترین مکانهای غواصی در کشورمان را در برگرفته استپوشش مرجانی این جزیره در سواحل شرقی آن واقع گردیده که هرساله مورد بازدید بسیاری از علاقه مندان غواصی قرار می گیرد. غواصی دركیش در تمامی طول سال امکانپذیر بوده و مکانهای کم عمق این جزیره برای غواصی تمامی افراد و حتی اشخاص مبتدی بسیار مناسب است. همچنین وجود مراکز آموزشی و تفریحی غواصی درکیش این جزیره را تبدیل به قطب غواصی کشور نموده است

همچنین در سایت بیگ کورال صخره های زیر آبی بسیار زیبائی پدیدار می گردند که مملو از آبزیان ریز از جمله انواع خرچنگها ، میگوها و عنکبوتهای دریائی بوده که برای عکاسی ماکرو بسیار مناسب است.


از انواع ماهیها میتوان به : جراح - دخترناخدا - هامور - جاش - ساردین - باراکودا - تون - اژدرماهی - موری ایل - استون فیش -اسکورپیون - دلقک و ریف شارک همچنین سفره ماهیان، اشاره کرد. انواع لابستر و لاکپشتهای پوزه عقابی و پشت سبز ،همپنین مرجانهای طبقاتی و مغزی و نیز گاها انواعی از سافت کورال در این سایت دیده میشوند. پوشش مرجانی سایت که شمالی- جنوبی و در امتداد ساحل به صورت نواری کشیده شده است در جنوب متراکم تر و در شمال کمتر است
برای دسترسی به این سایتها میتوانید از مراکز غواصی موجود در جزیره و قایق های غواصی استفاده کرده و یا می توان با اتومبیل به ساحل هتل سیمرغ و از آنجا به سایت بیگ كورال به آسانی رسید . این سایت برای اسنورکلینگ و نیز نایت دایو بسیار مناسب است

شنا کیش

ورزش شنا در کیش یكی از محبوب ترین ورزشها در بین اقشار مختلف مردم استفردی كه شنا می كند، نه تنها از این طریق احساس راحتی و نشاط می كند بلكه در اثر شنا كردن قابلیتهای جسمانی خود را از قبیل استقامت دستگاه گردش خون و تنفس، قدرت، سرعت و انعطاف پذیری مفاصل شانه و مچ پا افزایش می دهد. ورزش شنا ورزشی است كه از سن نوزادی تا سن كهنسالی میتوان آنرا انجام داد و به طور كلی ورزشی است كه هیجان و اضطراب را كاهش داده، عضلات را قوی و محكم كرده و بدن را نرم و انعطاف پذیر می سازد و باعث می شود كه فرد انرژیی بیشتری برای انجام كارهای روزانه خود كسب كند. 

_کیش.jpg

 


طریقه علمی برنزه شدن 
تا اینجا به نظر می رسد كه آفتاب فقط دشمن پوست است، و ماباید تا آنجا كه می توانیم خود را دور از آن نگه داریم. در صورتی كه آثار میكروب كش اشعه ماورای بنفش خورشید بر كسی پوشیده نیست.

 

_کیش_1.jpg

 

همچنین همه پزشكان تایید می كنند كه اشعه خورشید در تسریع جریان خون تاثیر زیادی دارد اما مساله مهم این است كه تنها وسیله برنزه شدن، علیرغم عقیده عده زیادی از مردم خوابیدن در جلوی اشعه سوزان آفتاب نیست، و برعكس پیاده روی و گردش، توپ بازی و تفریحات دسته جمعی مختلف، آن هم نه در وسط روز، بلكه ابتدا صبح و عصر، و سپس در نزدیكیهای ظهر یا از ساعت 3 ظهر به بعد، می تواند ضمن تامین سلامت روحی و جسمی، پوست بدن شما را برنزه كند. 
اما اگر قرار است یك نفر تنها به وسیله خوابیدن در زیر اشعه خورشید پوست بدن خود را قهوه ای كند، بایستی طی روزهای مدیدی ( زیادی) به كار بپردازد. به این ترتیب كه روز اول فقط چند دقیقه( آن هم نه در وسط روز) در آفتاب بخواند. و روزهای بعد، هر بار یك دقیقه به مدت قبلی اضافه نماید. همچنین فراموش نشود، كه پوست صورت انسان به مناسبت حساسیت خاصی كه دارد ، باید حتی الامكان در نیم سایه قرار گیرد.

 

مطالب مرتبط:

تور کیش زمستان 94

تور کیش بهمن 94

تور کیش اسفند 94

 





:: موضوعات مرتبط: تور کیش , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری کیش,زیباترین جاهای گردشگری کیش,بهترین مکان های دیدنی کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: